Gevonden voorwerp: Weer een juweeltje

Soms stuit je zomaar, geheel per ongeluk, op een juweeltje. Een cadeautje dat je volgens het universum blijkbaar hebt verdiend omdat je genoeg karmapunten hebt gespaard. Ik word altijd zo blij van zulke cadeautjes.

Vandaag kreeg ik een paar vragen van een student over online marketing, over het verschil tussen brand imagery en brand feelings. Als hardcore marketeer en marketingjuf pur sang, begon ik aan mijn uitleg. Vond al snel een aanleiding om één van mijn favoriete youtubefilmpjes aan de uitleg toe te voegen. Soms ben ik net een zendeling die gevraagd, maar vooral ongevraagd, je de marketingkennis door de strot propt.

Terwijl ik op youtube de zoekterm ‘Simon Sinek the golden circle’ intikte, bedacht ik me dat dit wellicht het meest door mij gebruikte filmpje was. Ik laat het echt aan heel veel mensen zien. Terwijl ik de url kopieerde en plakte, viel mijn oog op een suggestie aan de rechterzijde van het scherm.

Tadaa het cadeautje. Niet alleen om er zelf een beter mens van te worden, maar vooral om inhoudelijk tijdens mijn lezingen te gebruiken. Om te onderbouwen en te verhelderen waarom of dat die meetbare maatschappij niet werkt.

Dat was onderstaand filmpje. Neem er even 10 minuten de tijd voor. Het levert je best veel karma punten op.

https://www.youtube.com/watch?v=KbYzF6Zy5tY

Benieuwd wat Simon Sinek bedoelt met de “Millenials who were dealt a bad hand?”
Binge dan lekker door met onderstaande eyeopener. Je wordt er blij van (uiteindelijk).

http://https://www.youtube.com/watch?v=hER0Qp6QJNU